dimarts, 23 de març del 2021

Montgrony - Coll Roig - El Ball de la Filomena i El Forat de les Bruixes

Encara que dona mandra, hem decidit començar a tornar a fer comentaris al blog, ja que de la mateixa manera que nosaltres agafem informació d'altres blogs, volem intentar col·laborar amb qui li pugui interessar i aportar el nostre granet de sorra...

Aquest passat dilluns, aprofitant que el temps sembla que millora, anem a visitar al Coll Roig, zona molt tranquila entre setmana, bonica i per el moment de bona roca. Per una piulada que trobem a Facebook del nostre amic Josep Fatjó, descobrim que han obert una nova via anomenada El ball de la Filomena, d'una graduació força assequible, a l'esquerra de las ja clàssiques El Forat de les Bruixes i 'K'.

La via (veure esquema de les ressenyes de Josep Fatjó de Facebook i del blog escaladaperatontos) que m'he pres la llibertat de copiar, comença a l'esquerra de la canal just al moment en que es troba la baixada de les vies de la dreta ja esmentades El Forat de les Bruixes, K, Tardor Calenta... A data d'avui, hi ha un cartell just a l'esquerra de l'inici que diu prohibit escalar per obertura d'una nova via. Ens vam trobar al Santi Sanz (un dels que van obrir la via) i ens va dir que es degut a que hi ha un bloc inestable i que fins que no ho resolguin, millor que no si posi ningú. Es tracta d'una via (en construcció) que està just a l'esquerra de la nostra.

Al Ball de la Filomena hi trobarem 4 reunions amb 4 llargs (mes aviat curts), que poden fer-se tranquil·lament en dos llargs de corda sense problemes, encadenant el primer i segon llarg, reunió, i tercer i quart llargs. Per baixar, poden fer-se un parell de rapels o agafar un caminet a la dreta que ens portarà a la mateixa canal de baixa de la resta de les vies de la dreta abans esmentades.

La via en sí, només apreta una mica (si ens deixem 😉) en el primer llarg, però les assegurances estan molt juntes i no hi haurà problema per fer A0 si no som capaços. La ultima placa de la via d'uns 20 metres, es molt maca i ajaguda. No hi han assegurances però es molt senzill posar friends de qualsevol mida o algún pont de roca. En resum, en la meva opinió, una via per combinar amb qualsevol altra de la zona. Nosaltres la vam fer en menys d'una hora i després de fer un rapel, vam anar al Forat de les Bruixes que comença uns 20 metres mes avall del peu de via.

Hem penjat algunes fotos aquí <==