dijous, 8 de juliol del 2021

8 de juliol de 2021- Vía Óptima al Gorro Frigi

Aprofitant que el Joan Marí ('Banana' per els amics i coneguts) tenia que baixar a Barcelona, hem quedat per anar a escalar una mica i fer una matinal a Montserrat. Tot i que la previsió no era molt bona, finalment hem quedat igualment a Monistrol, a la plaça de la Font Gran per esmorzar. Per cert, per a qui li pugui interessar, el bar La Roca (de tota la vida) obre a partir de les 8:30 i com que he arribat abans de les 8h, tot buscant hem trobat un bar que es diu Pizzeria El Punt (al carrer St. Pere a uns 100 mts. de la plaça)  que obre a les 8h.

Vaig escollir una via a l'ombra perquè com que som a l'estiu se suposa que farà calor. Doncs resulta que aquesta matinada ha plogut a Montserrat i fa bona temperatura però no calor com s'esperava.

A petició del Joan, pugem pel camí de Sant Miquel cap a Sant Joan, perquè fa temps que no ve a Montserrat i té ganes de contemplar la zona oposada. Anem pujant mentre ens posem al corrent de les novetats, ja que fa temps que no coincidíem. Fet i fet, comencem a escalar a tres quarts d'onze i acabem cap a les 13:30. Hem estat 1:40 aproximadament.

La via, de 4 llargs i 170 mts. està molt ben assegurada (marca Guillem Arias 😉), amb lo que molts peces ens les saltem. La roca es en general molt bona tot i que el tercer llarg te un tros aparentment descompost, però on les pedres son bastant més sòlides de lo que sembla. No ens hem trobat ningú en aquest pany de paret, quan en cap de setmana i aquesta època, sòl estar ple (es lo que té de bo sortir entre setmana...)

Al agafar les cordes m'he confós i una d'elles era de 50 mts. A l'hora de baixar, tenia previst fer un sol rapel de 60 mts. com altres vegades i que apurant una mica et deixa ja a la canal de baixada, però per lo comentat, al no arribar les cordes hem decidit baixar amb dos rapels de 30 mts. per el descens clàssic amb una petita desgrimpada final fins el flanqueig que deixa al coll.

En resum, via agradable i refrescant (mai millor dit...), amb un company de tota la vida. Perfecte!

CADE triomfa! (el vell crit de guerra)

Salut i fins la propera

Si us interessa veure alguna FOTO aquí les trobareu

M'han passat aquesta ressenya, però sincerament no sé de qui és 😦