dimecres, 19 de maig del 2021

Magical Mystery Tour (Roca de Sant Martí) + Territori Dakota (Roca de Sant Cugat)

Josep Coll, Jordi Fornés, Pere Lluis Ibars i Pep Bellmunt

Després de posar-me en contacte amb els companys del CADE Esteve Margenats i Josep Coll, el dilluns m'apropo a Vallirana al sector de La Cascada, on van freqüentment a fer esportiva. Intento fer dignament alguna de les vies amb la corda per dalt i aprofitant l'avinentesa, el Josep em proposa anar a la zona de la Plantació a Montserrat el proper dimecres, on ha quedat amb dos companys.
Doncs dit i fet, el dimecres quedem al centre comercial de Collbató on apareixen en Pere Lluis Ibars que viu aquí, en Josep Coll i el Pep Bellmunt que venen en un cotxe i jo que arribo amb el meu. Fetes les presentacions (no coneixia al Pere ni al Pep) ens apropem amb el cotxe fins una hípica a la part de dalt del poble i d'allí comencem el camí del Clot de la Mónica i després per la canal dels Llorers.

Deixem les motxilles grosses amagades una mica abans de la bifurcació on es deixa la canal principal dels Llorers i continuem amb el material fins el peu de la Roca de Sant Martí. Fa un dia fresc i bastant ventós per lo que la sensació de fred s'accentua bastant.

Ens encordem el Josep Coll i jo i em  proposa començar. Cap problema, sempre m'agrada començar però generalment ho fem a sorts o el que acaba un dia, el company comença la següent la propera via. Ens posem d'acord en com avisem al arribar a la reunió si no ens sentim, ja que cada cordada té els seus propis mètodes, cadascun dels quals es vàlid però que no sempre coincideixen.

Aquesta primera via es dels germans Masó, la qual cosa es garantia de que està ben assegurada, per lo que en general quasi sempre et permet provar els passos mes delicats amb garantia de no fer-se mal si no surt bé, o de ajudar-te en cas de no passar net.

Començo la via, un llarg d'uns 40 mts. de II, IV amb roca discreta. La reunió es fa en uns arbres.

El segon llarg comença amb un parell de passos d'artificial i després es continua per l'aresta que s'ajeu (A1, IV+, III, II) 45 mts.

Al tercer llarg s'ha d'anar a buscar un bolt uns 15 mts. mes amunt i flanquejar cap a la dreta per evitar una panxa, pujar recte per anar a buscar les peces a l'esquerra per sobre de la panxa. Aquí comença un tram vertical, amb roca excel·lent fins que l'aresta s'ajeu de nou. Faig la reunió en uns arbres per no anar massa mes lluny. IV, V, V+ (potser un pas de VIa), V. 35 mts.

Fem canvi de reunió per posar-nos al peu de l'últim bastió de la Roca de Sant Marti. Continua en Josep. Aquí la via flanqueja en diagonal cap a la dreta ben assegurat i bona roca fins arribar a l'esperó on hi han els passos més difícils del llarg per entrar a la reunió on trobarem dos spits. Tirada en conjunt molt maca. IV+, V, V+. 35 mts.

Els dos últims llargs els faig de cop. Començo seguint el diedre on estem i sortint a la placa fins el diedre de damunt on quan es redreça hi ha una peça. A partir d'aqui la roca va empitjorant fins arribar al cim. S'ha d'anar en compte de no tirar pedres.

Al cap de poca estona arriben en Pere Lluis i en Pep. Com que hem estat unes 2h30 decidim continuar cap a la Roca de Sant Cugat que tenim davant i anar a fer la Territori Dakota. Desgrimpem, doncs fins el coll amb la cara sud de la Roca de Sant Cugat.

Ens plantem al peu de la Territori Dakota, a la cara oest de la Roca de Sant Cugat. El sol encara està amagat i fa bastant aire.

Com que el Josep ja ha fet aquesta via, em proposa començar a mi. Accepto, som-hi!

Primer llarg. Placa amb roca molt bona i compacta menys l'arribada a la reunió però que no ens afecta. Molt ben assegurada amb bolts. 35 mts, III, IV, IV+, V

Segon llarg. Segueix la fissura que tenim davant, bona i vertical. El Josep posa un friend mitja i després va trobant claus i bolts. Tirada excepcional. 30 mts. V+ a l'inici i al sortir de la fissura, després V.

El tercer i últim llarg va fins sota un petit sostre. Un cop aquí xapem un bolt i podem pujar directament (VIa) o baixar lleugerament i flanquejar a l'esquerra per sortir a l'aresta (V).

Un cop al cim, esperem l'altra cordada, ens fem la foto de grup i ens dirigim al rapel. A continuació la incomoda baixada flanquejant i pujant cap a l'esquerra primer i baixant per la canal de l'esquerra amb bastantes pedres soltes. Un cop a peu de via, desfem el camí i cap a les 16h estem als cotxes.

Ens acomiadem amb intenció de tornar a quedar mes endavant. Potser a Collegats?. Seguim en contacte!

Maca sortida, fantàstics companys i ara cap a casa. Salut i roca!

ENLLAÇ A LES FOTOS (barrejades)